Raad van Bestuur
Structuur
Zoals elke intercommunale wordt ook ISVAG bestuurd door een Raad van Bestuur, met afgevaardigden van de participerende steden en gemeenten.
De Raad van Bestuur van Isvag staat sinds 2019 onder leiding van voorzitter Kristof Bossuyt. Maarten De Bock en Dries Holvoet zijn tot ondervoorzitter van ISVAG verkozen. De nieuwe Raad van Bestuur zal zetelen tot 2024.
ISVAG voorzitter Kristof Bossuyt: “Ik geloof in ISVAG en in de noodzaak van het toekomstplan. Ik heb de voorbije zes jaar als ondervoorzitter van ISVAG gezeteld, en ik ben overtuigd geraakt van de ernst en de grondigheid waarmee de directie en het managementteam het bedrijf leiden, en tegelijk de toekomst voorbereiden met de plannen voor de bouw van een nieuwe afvalenergiecentrale in Wilrijk. Die aanpak is niet gestoeld op de waan van de dag, maar op een open blik over wat in het vakgebied van waste management leeft, en op gedegen wetenschappelijk onderzoek.”
“Met de nieuwe installatie zal ISVAG écht een impact hebben op de CO2 uitstoot en de luchtkwaliteit in de Antwerpse regio, in de stad en in de onmiddelijke buurt. We kunnen écht bijdragen aan de klimaatdoelstellingen van Vlaanderen en de stad.”
Isvag kan écht bijdragen aan de klimaatdoelstellingen van Vlaanderen en de stad.
De heer Kristof Bossuyt | N-VA | Antwerpen | Voorzitter |
De heer Dries Holvoet | Open VLD | Antwerpen | 2e ondervoorzitter |
De heer Luc Bungeneers | N-VA | Antwerpen | |
Mevrouw Charlie Van Leuffel | N-VA | Antwerpen | |
Mevrouw Kathelijne Toen | N-VA | Antwerpen | |
Mevrouw Tatjana Scheck | Sp.a | Antwerpen | |
De heer Maarten De Bock | CD&V | IGEAN | 1e ondervoorzitter |
Mevrouw Sofie De Leeuw | N-VA | IGEAN | |
Mevrouw Charlotte Beyers | N-VA | IGEAN | |
De Heer Erik Broeckx | N-VA | Mortsel | |
De heer Walter Duré | Groen | Mortsel | Waarnemer |
De heer Jeroen Baert | N-VA | Boom | |
Mevrouw Anita Ceulemans | Sp.a | Boom | Waarnemer |
Mevrouw Anne De Ron | CD&V | Puurs – Sint-Amands | |
De heer Eddy Soetewey | N-VA | Niel | |
De heer Chris Ceuppens | Sp.a | Niel | Waarnemer |
Mevrouw Annick De Wever | CD&V | Hemiksem |
Hier kan u alle verslagen raadplegen van de algemene vergadering en Raad van Bestuur.
De voorzitter van de Raad van Bestuur maakt binnen de tien (10) dagen na het nemen van een besluit een lijst bekend met daarin een beknopte omschrijving van de daarin geregelde aangelegenheden via de website van ISVAG.
BESTUURSDOCUMENTEN RAADPLEGEN
Elke burger heeft het recht om een bestuursdocument te raadplegen en er een afschrift van te krijgen (Decreet Lokaal Bestuur).
Dit betekent dat in principe alle informatie waarover de overheid beschikt, kan opgevraagd worden. U kunt deze documenten inkijken, er meer uitleg over vragen of er een kopie van krijgen.
Inkijken van documenten kan na een schriftelijke aanvraag:
- per brief: ISVAG boomsesteenweg 1000 2610 Wilrijk
- per mail: info@isvag.be
Vermeld zo duidelijk mogelijk wat u precies wil: waarover het gaat en indien mogelijk het bestuursdocument in kwestie. Uw naam en adres mogen natuurlijk niet ontbreken. Als uw aanvraag aanvaard wordt, krijgt u bericht over de plaats en datum waarop u de gevraagde documenten kan inzien. Bestaat er een gegronde reden om u de inzage van een document te weigeren, dan ontvangt u hiervan eveneens bericht. Het decreet bevat namelijk een aantal uitzonderingen die de overheid mag inroepen om een document niet openbaar te maken. Het gaat bijvoorbeeld om geheimhoudingsverplichtingen, de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, het economische belang van de overheid, de openbare orde
TOEZICHTHOUDENDE OVERHEID
De Vlaamse Regering staat als toezichthoudende overheid in voor het algemeen bestuurlijk toezicht op onze opdrachthoudende vereniging. Zij kan beslissingen van de opdrachthoudende vereniging vernietigen als die het recht of het algemeen belang schenden.
De opdrachthoudende verenigingen zijn verplicht een groot aantal van hun beslissingen te publiceren op hun website en/of andere web-toepassing. Op die manier kun je die beslissingen eenvoudig kennen, raadplegen en er eventueel klacht tegen indienen binnen de 30 kalenderdagen.
Je komt meer te weten over het indienen van een klacht bij de toezichthoudende overheid op de webpagina van het Agentschap Binnenlands bestuur.
BEROEP
Als u moeilijkheden ondervindt om de raadpleging of inzage te verkrijgen van een bestuursdocument of als u bijvoorbeeld niet akkoord gaat met de ingeroepen weigeringsgrond, dan kan u binnen een termijn van 30 kalenderdagen na de beslissing of na het verstrijken van de termijn waarbinnen een beslissing moest worden genomen, beroep instellen bij de Beroepsinstantie voor openbaarheid van bestuur.
Voor meer informatie over de toepassing van het decreet over de openbaarheid van bestuur kan u terecht op de website www.vlaanderen.be/openbaarheid.